Services
ONURSAL UYE
Services
ONURSAL UYE
- Katılım
- 7 Kas 2023
- Mesajlar
- 125
- Tepkime puanı
- 128
- Puanları
- 43
- Konum
- Diyarbakır
- Cinsiyet
- Erkek
- Takım
- AmedSpor
---------------------
Konu: STARTTLS
---------------------
Merhaba forum sakinleri,
Bu makalede UnrealIRCd'ye 3.2.9-rc2 sürümü ile birlikte kazandırılan, InspIRCd gibi diğer IRC yazılımlarının da kullandığı TLS protokolü ile alakalı bilgi vereceğim.
Öncelikle TLS hakkında neden bir döküman yazma gereği duydum, bunun IRCd ile alakası nereden geliyor diyecek olursanız; bahsettiğim IRC yazılımları ve sürümlerine uygun IRC sunucularında /version komutu uygulamanız yeterlidir. Sunucuda kullanımı mümkün external(harici) komutların sıralandığı CMDS bölümünün sonuna eklenmiş STARTTLS repliği bu sorunun yanıtı olacaktır.
Kod:
Unreal3.2.10. irc.Belalim.net FhinXOoEmM3 [*=2311]
-
CMDS=KNOCK,MAP,DCCALLOW,USERIP,STARTTLS
Bu protokol, güvenlik duvarı kurallarını kolaylaştıran (iki yerine açılacak bir bağlantı noktası gerektiren) ve kullanıcı dostu olmasını sağlayan özelliklerinden ötürü kullanışlı ve yararlıdır. Yani SSL desteği ile dizayn edilmiş bir sunucuda, güvenli bağlantı sağlamak için OpenSSL ile SSL portundan giriş yapmadan, doğrudan giriş portu ile (genelde 6667) güvenli bağlantı kurmanızı sağlar. Sadece bir kaç IRC istemcileri tarafından desteklenir.
InspIRCd'de ilgili modüller m_cap.c ve m_ssl_gnutls.co'dir. Bizim daha fazla içli dışlı olduğumuz UnrealIRCd'de ise m_starttls.c'dir. Modülü incelemek isteyen olursa m_starttls.c adresini ziyaret edebilir.
Sunucuya client tarafından SSL/TLS anahtarı gönderildikten sonra, normal bağlantı kurduğumuzda sunucuya gönderdiğimiz düz metinler sayısal bir şifrelemeye tabii tutulur ve bunun geri dönüşü yoktur. Yani tıpkı MD5'te olduğu gibi tek yönlü bir şifreleme mekanizması vardır. (Düz metin -> Kripto iletimi varken, Kripto -> Düz metin iletimi söz konusu değildir.) Clientin sunucuya gönderdiği SSL/TLS anahtarı sonucu, bağlantımız özel bir SSL portu (mesela 3648) üzerinden devam eder. (Bu port IRCd konfigürasyon dosyasında belirtilen porttur, sabit değildir.)
<- :test.Belalim.net NOTICE Auth :*** Looking up your hostname...
<- :test.Belalim.net NOTICE Auth :*** Couldn't resolve your hostname; using your IP address instead
-> CAP LS
-> PASS :helpisapassion
-> NICK :Fromhell
-> USER Fromhell "" "test.Belalim.net" :Life is an illusiøn øn the way death.
<- test.Belalim.net CAP * LS :sasl userhost-in-names tls multi-prefix
-> STARTTLS
<- test.Belalim.net 670 nickname :STARTTLS successful, go ahead with TLS handshake (tls handshake goes here)
-> CAP END
Olay bu kadar basit. Daha detaylı şekilde bilgilenmek isteyen arkadaşlar bana hem forum üstünden pm yoluyla, hem irc.Belalim.net #help kanalında ulaşabilir.
SSL/TLS evrimi IRCd version bilgilerinde kendisine yer bulduğundan ben bu konuya artık Client konusu olarak bakmıyorum, bir yandan da artık Client değil de demiyorum. Bu nedenle dökümanı IRCd yada Client alt bölümünde yayınlamak yerine Dersler ve Dökümanlar ana bölümünde yayınladım. Umarım faydasını görürsünüz.
Konu: STARTTLS
---------------------
Merhaba forum sakinleri,
Bu makalede UnrealIRCd'ye 3.2.9-rc2 sürümü ile birlikte kazandırılan, InspIRCd gibi diğer IRC yazılımlarının da kullandığı TLS protokolü ile alakalı bilgi vereceğim.
Öncelikle TLS hakkında neden bir döküman yazma gereği duydum, bunun IRCd ile alakası nereden geliyor diyecek olursanız; bahsettiğim IRC yazılımları ve sürümlerine uygun IRC sunucularında /version komutu uygulamanız yeterlidir. Sunucuda kullanımı mümkün external(harici) komutların sıralandığı CMDS bölümünün sonuna eklenmiş STARTTLS repliği bu sorunun yanıtı olacaktır.
Kod:
Unreal3.2.10. irc.Belalim.net FhinXOoEmM3 [*=2311]
-
CMDS=KNOCK,MAP,DCCALLOW,USERIP,STARTTLS
- TLS nedir?
- STARTTLS nedir?
Bu protokol, güvenlik duvarı kurallarını kolaylaştıran (iki yerine açılacak bir bağlantı noktası gerektiren) ve kullanıcı dostu olmasını sağlayan özelliklerinden ötürü kullanışlı ve yararlıdır. Yani SSL desteği ile dizayn edilmiş bir sunucuda, güvenli bağlantı sağlamak için OpenSSL ile SSL portundan giriş yapmadan, doğrudan giriş portu ile (genelde 6667) güvenli bağlantı kurmanızı sağlar. Sadece bir kaç IRC istemcileri tarafından desteklenir.
InspIRCd'de ilgili modüller m_cap.c ve m_ssl_gnutls.co'dir. Bizim daha fazla içli dışlı olduğumuz UnrealIRCd'de ise m_starttls.c'dir. Modülü incelemek isteyen olursa m_starttls.c adresini ziyaret edebilir.
- Nasıl çalışır?
Sunucuya client tarafından SSL/TLS anahtarı gönderildikten sonra, normal bağlantı kurduğumuzda sunucuya gönderdiğimiz düz metinler sayısal bir şifrelemeye tabii tutulur ve bunun geri dönüşü yoktur. Yani tıpkı MD5'te olduğu gibi tek yönlü bir şifreleme mekanizması vardır. (Düz metin -> Kripto iletimi varken, Kripto -> Düz metin iletimi söz konusu değildir.) Clientin sunucuya gönderdiği SSL/TLS anahtarı sonucu, bağlantımız özel bir SSL portu (mesela 3648) üzerinden devam eder. (Bu port IRCd konfigürasyon dosyasında belirtilen porttur, sabit değildir.)
- SSL TLS ile karşılaştırıldığında sonuç kısaca nedir?
- Bağlantıda PASS, NICK, USER protokollerine STARTTLS entegresi
<- :test.Belalim.net NOTICE Auth :*** Looking up your hostname...
<- :test.Belalim.net NOTICE Auth :*** Couldn't resolve your hostname; using your IP address instead
-> CAP LS
-> PASS :helpisapassion
-> NICK :Fromhell
-> USER Fromhell "" "test.Belalim.net" :Life is an illusiøn øn the way death.
<- test.Belalim.net CAP * LS :sasl userhost-in-names tls multi-prefix
-> STARTTLS
<- test.Belalim.net 670 nickname :STARTTLS successful, go ahead with TLS handshake (tls handshake goes here)
-> CAP END
Olay bu kadar basit. Daha detaylı şekilde bilgilenmek isteyen arkadaşlar bana hem forum üstünden pm yoluyla, hem irc.Belalim.net #help kanalında ulaşabilir.
SSL/TLS evrimi IRCd version bilgilerinde kendisine yer bulduğundan ben bu konuya artık Client konusu olarak bakmıyorum, bir yandan da artık Client değil de demiyorum. Bu nedenle dökümanı IRCd yada Client alt bölümünde yayınlamak yerine Dersler ve Dökümanlar ana bölümünde yayınladım. Umarım faydasını görürsünüz.